2.05.2014

spacerkiem po parku Mużakowskim


Napewno wiele osób było w parku Mużakowskim ja z uwagi że do niego mam tylko 40 km  byłem w nim kilka razy wiosną latem i jesienią 1 maja z uwagi na dzień wolny i dość ładną pogodę z przewagą na ładną udaliśmy się do niego aby zobaczyć kwitnące aleje rodendronów i nie tylko zresztą zobaczcie sami na niżej zamieszczonych fotkach oczywiście zamieściłem tylko parę zdjęć bo nie sposób by było zamieścić wszystkie kwitnące okazy , wiele rodendronów  jeszcze nie zakwitło a zwłaszcza te kolorowe widocznie są trochę pózniejsze ale nie omieszkam tam pojechać jak i one zakwitną .








ten krzew jest sporych rozmiarów no i oczywiście bardzo pięknie pachnie 







poniżej zamieszczam drzewo piękni kwitnące ale nie wiem co to za gatunek z uwagi na to że nie ma żadnych opisów dotyczących poszczególnych roślin i drzew 
























piękny okaz kasztana na jednym drzewie dwa kolory kwiatów biały i czerwony

piękny okaz gliceni


a to jeden z powozów które można wynająć do zwiedzania tak ogromnego parku


7 komentarzy:

  1. Witaj Janku! Wiele słyszałem o tym parku! Nigdy tam jeszcze nie byłem i jestem ciekaw czy po polskiej stronie jest też tak dobrze zagospodarowany i utrzymany jak po niemieckiej. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam niemiecka strona jest bardzo ładnie utrzymana a zwłaszcza w okolicy zamku natomiast po polskiej stronie rozciąga się park typowo leśny z ciekawymi okazami drzew oraz 3 jezior po polskiej stronie jak i po niemieckiej są porobione alejki rowerowe ale aby to wszystko zwiedzić to na prawdę trzeba mieć niezłą kondychę a jest co zjezdzić bo tylko 728 ha w tym część zachodnia 206 ha a część wschodnia 522 ha pozdrawiam

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne za informacje :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Piękna wycieczka!
    Dla porównania http://megimoher.blogspot.com/2011/09/miejscowka-do-zobaczenia-muskauer-park.html
    Czy to drzewo to nie jest ośnieża karolińska (słowo daję cudne drzewo).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za informację teraz będę szukał tego drzewka pozdrawiam

      Usuń
  3. Tak, to drzewo to ośnieża i kwitnie w moim ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dziękuję za informację byłem u ciebie na blogu faktycznie masz piękne to drzewko pozdrawiam

      Usuń